dinsdag 9 december 2014

Kerst in huis

Afgelopen zondag was het alweer de tweede zondag van Advent.
Wat betekent dat de Kerst er weer aan komt! Toch wel één van mijn favoriete periodes in het jaar. Heerlijk om het huis gezellig te maken.
En wat extra uitpakken met lichtjes en kaarsjes.

Kijken jullie mee?



Met de kerst mag een kerststalletje wat mij betreft niet ontbreken! Het stalletje is al oud. Deze maakte mijn opa vroeger. De figuurtjes zijn nog niet zo oud! Deze kocht ik afgelopen jaar bij de Action.

En deze schaal hieronder herkennen jullie misschien wel. De herfstbladeren heb ik weer vrijgelaten. En de kaarsen waren ondertussen helemaal opgebrand. Dus ik heb een nieuwe kaars uitgezocht voor op de schaal. Lekker veel kerstballen erbij, klaar! :)



Kerst in huis! En nee... ook dit jaar voor ons geen kerstboom.


Wel deze super leuke letterbak in de vorm van een kerstboom. Met allerlei gezellige spulletjes erin. En twee (nep)waxinelichtjes die 's avonds voor nog meer sfeer en gezelligheid zorgen.


Misschien wel mijn favoriete item van de letterbak. Het slingertje met sterretjes en wat pailletjes. Deze kocht ik.
Maar is natuurlijk ook super simpel zelf te maken!


Ook hier maakten de herfstbladeren en dennenappels plaats voor kerstballen. Dit ziet er overdag heel gezellig uit en wanneer de kaarsen branden geeft dit een heel mooi effect.


Natuurlijk mag ook de nepsneeuw niet ontbreken. Dit vind ik met kerst al erg gezellig, maar stiekem is dit gewoon heel handig. Het kan namelijk de hele winter blijven staan!
De bloembol is een Amaryllis. Hier komen prachtige bloemen uit die, hopelijk, een groot deel van de winter mooi blijven staan.

Dit is natuurlijk niet het enige wat ik thuis heb gedaan om de kerst in huis te brengen. Ik wilde zelf ook iets leuks maken.
Kijk aankomende vrijdag en volgende week wat ik zelf maakte om de kerst in huis te brengen. Tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten