dinsdag 24 februari 2015

Inspiratie!

Het gebeurd mij niet heel erg vaak. En gelukkig heb ik dingen die ertegen helpen als ik er wel last van heb. Ik heb het over geen inspiratie hebben! Even niet weten wat ik moet gaan maken. Even niet weten waarover ik wil gaan schrijven. Even niet weten waar ik zin in heb. En even mijzelf afvragen waarom ik eigenlijk met een blog ben begonnen...

Heb jij daar ook wel eens last van? 'Even geen inspiratie hebben'
Ik denk dat het erbij hoort en dat het ons gefocust houdt op de dingen waarmee we bezig zijn.
Alhoewel ik het voornamelijk vervelend en irritant vind om 'geen idee te hebben'. Achteraf kan ik hier altijd met een goed gevoel op terug kijken. Eigenlijk is het dan wel goed geweest. Om even stil te staan bij mijn doelen en ambities. Om alles weer even op een rijtje te hebben gezet. Om weer opnieuw overzicht te hebben. En misschien wel het belangrijkste: om weer opnieuw enthousiast te zijn geworden! Weer helemaal zin te hebben om aan de slag te gaan!
Dat is voor mij ook gelijk het doel van inspiratie zoeken. Weer enthousiast worden.
Ik hoef geen geweldige nieuwe ideeën op te doen of iets nieuws uit te vinden. Ik wil gewoon weer enthousiast worden. Zodat ik veel plezier aan mijn hobby blijf beleven. En er ontspanning uit kan halen. Want dat vind ik het belangrijkste.

Ik heb verschillende manieren om weer enthousiast te kunnen worden. En deze deel ik graag met jullie. Daarom schrijf ik deze week 2 artikelen over inspiratie en enthousiast worden. En geef ik ideeën en tips die jou misschien ook zouden kunnen helpen.

Voorbeelden van dingen die mij helpen om weer inspiratie te krijgen en enthousiast te worden:
- Opruimen. Ja, echt! Door op te ruimen krijg ik nieuwe (of juist oude) ideeën en kan ik ook echt weer zin krijgen om met bepaalde projecten verder te gaan of te starten.
- Tijdschriften. Lekker door tijdschriften bladeren brengt mij vaak op nieuwe dingen. Of doet mij juist herinneren aan eerdere ideeën. Elk tijdschrift brengt weer andere inspiratie met zich mee. Een mode tijdschrift geeft mij zin om kleding en accessoires te maken. Terwijl een vrouwen magazine mij vaak op ideeën voor in huis brengt. Vaak schrijf ik deze dingen gelijk op, zodat ik ze niet (nog een keer) kan vergeten. Of ik scheur de pagina uit het blad.
- Dit laatste brengt mij direct bij mijn volgende punt. Een ideeënboek. Voor mij is dit een map met allerlei knipsels erin. Hier kan ik lekker doorheen bladeren als ik even niet meer weet wat ik kan gaan doen. Of als ik eigenlijk niet weet waar ik precies zin in heb. In deze map heb ik allerlei dingen zitten die ik mooi of leuk vind. Bijvoorbeeld plaatjes van een mooie jurk, een gezellig aangeklede zithoek of juist een inspirerende tekst.
- Alles opschrijven. Dit is voor mij persoonlijk ook iets wat echt helpt. Gewoon lekker ouderwets een 'lijstje' maken met dingen die ik nog wil maken. Een lijstje met ideeën. Een lijstje met dingen waarvoor ik nog iets wil bedenken om te maken (bijvoorbeeld een oplossing voor de toiletrollen). Deze lijstjes heb ik in een notitieboekje staan. En dit is voor mij ook iets waar ik in kan kijken om weer nieuwe inspiratie te krijgen. En waarvan ik direct ook weer enthousiast wordt!

Wie weet heb je iets aan deze punten. Waar haal jij je inspiratie vandaan? En waar wordt jij echt enthousiast van?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten