vrijdag 27 februari 2015

Inspiratie 2.0!

Afgelopen dinsdag schreef ik al over inspiratie opdoen en 'opnieuw enthousiast worden'. Ik kreeg leuke reacties op dit bericht. Dus heb wel het idee dat dit 'geschreven bericht' goed is ontvangen. En dat heeft mij aan het denken gezet om misschien eens wat vaker een 'ECHT' blog bericht te posten. Gewoon tekst over iets wat mij bezig houdt; geen review, geen verkapte reclame en geen 'maaksels' laten zien.
Maar gewoon een 'ECHT' blog bericht. Hier ga ik eens over nadenken. Opgeschreven in mijn ideeënboek? Check! :)

Even terug naar de inspiratie... Hiervoor wil ik nog iets met jullie delen. Iets wat mij vrijwel altijd helpt om inspiratie te krijgen en enthousiast te worden om weer aan de slag te gaan. Pinterest!
Ik vind dit werkelijk een geweldige uitvinding. Voor degenen die niet weten wat Pinterest is. Klik hier om naar de website te gaan. Op deze pagina vind je direct uitleg over wat Pinterest precies is en wat je er allemaal mee kunt. Het is gratis om een account aan te maken.
Heb je deze nog niet? Doen, zou ik zeggen!

Ik ben Pinterest gaan gebruiken in mijn verlovingsperiode om ideeën op te doen voor de bruiloft. In die periode ontdekte ik dat Pinterest veel meer is dan alleen 'bruiloft' en 'plaatjes'.
Ondertussen ben ik Pinterest niet alleen gaan gebruiken voor mijn hobby en mijn blog. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook voor mijn huis; om ideeën op te doen voor de woonkamer, de badkamer en de tuin. Maar ook om lekkere recepten te zoeken en op te kunnen slaan. Om beautytips te bewaren. En om inspiratie op te doen voor leuke cadeautjes.

Heel handig aan Pinterest zijn de 'verborgen borden' die je kunt maken. Deze 'borden' kun jij in principe alleen maar zien. Mits jij het zelf met iemand deelt. Dan kan die ander ook zien wat je op dat bord hebt gepint. Hier had ik heel wat 'geheimpjes' voor de bruiloft staan. En nu gebruik ik de verborgen borden bijvoorbeeld voor de cadeau ideeën en hobby/naai ideeën die ik graag wil gaan uitwerken. Zodat het een verrassing blijft wat ik allemaal nog ga maken en hier ga posten. ;)

Voor ECHTAnne heb ik natuurlijk ook een bord aangemaakt. Klik hier voor de link. Hier zie je direct een overzicht van alles wat ik heb gemaakt.


Als jij Pinterest al gebruikt. Wat doe jij er allemaal mee?

Tot slot wil ik toch nog even terug naar waar ik dit artikel mee begon. Want eigenlijk ben ik 'al doende' op een nieuw idee gekomen. En hiermee wil ik je echt meegeven om gewoon aan de slag te gaan. Ook al heb je geen echte ideeën, weet je niet zo goed waar je moet beginnen of ben je bang dat dingen niet lukken. Gewoon ergens gaan beginnen! Maakt niet uit waar. Als je het maar leuk vind om te doen, zodat het lekker ontspannen blijft allemaal. Genieten dus! :)

En... veel 'pin' plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten