dinsdag 18 november 2014

Kan jij het nog?

Punniken! Kan jij het (nog)?
Het is iets wat ik laatst herontdekte via Pinterest. Zo had ik eindelijk een bestemming voor het ijzerdraad wat ik wel kocht, maar nog nooit gebruikt had! Waar ik het precies over heb zien jullie vrijdag! :)

Punniken is eigenlijk een soort breien. Klinkt lekker oubollig! Maar het is leuk om te doen en je kunt er vooral heel leuke dingen mee maken. Om erachter te komen wat ik na mijn basisschooltijd (toen ik punniken leerde!) heb gemist op punnik gebied ben ik eens gaan rondkijken op het internet.
En ik ben heel veel leuke dingen tegen gekomen!

Waaronder een super leuke en duidelijke tutorial om met kraaltjes te punniken. Op www.handwerkles.nl Klik hier om direct naar de tutorial te gaan.
Wat geeft dit een mooi resultaat!

Foto's van www.handwerkles.nl

Hoe leuk is het om hier inderdaad sieraden van te maken of bijvoorbeeld als hengsel voor een tas te gebruiken?

En op de blog van de DIY Diva (dediydiva.blogspot.nl) kwam ik een mooi en hip artikel tegen over punniken met loombandjes. Heel up-to-date en met een heel leuk resultaat! Klik hier om direct naar het artikel te gaan.

Foto van dediydiva.blogspot.nl

Zelf ging ik aan de slag met de automatische punnikmolen van mijn moeder. Wel heel erg gemakkelijk hoor! En uiteraard met snel resultaat.



En natuurlijk is er altijd baas boven baas. Want op de blog 'Zij maakt het' (zijmaakthet.blogspot.nl) kwam ik een artikel tegen waarin zij schrijft hoe zij de boormachine heeft geleerd te punniken met een automatische punnikmolen.

Foto van zijmaakthet.blogspot.nl

Tja... het kan dus altijd sneller!
Klik hier om direct naar het artikel te gaan.

En kijk vrijdag wat ik zelf maakte met het punniken. :)

1 opmerking:

  1. Hahaha, automatisch punniken, en zelfs automatisch... Het was toch bedoeld als gewoon tijdverdrijf??? Leuke blog is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen