vrijdag 22 januari 2016

Winterse sjaal

Voor de winter maakte ik deze lekkere, warme sjaal. Van een heerlijk, en vooral super zacht, stofje!
Een sjaal in een goede en mooie kleur te vinden vind ik niet altijd even gemakkelijk. Daarom is het voor mij een goede optie om er zo nu en dan eentje zelf te maken. En dit is natuurlijk ook gewoon ontzettend leuk!


Voor de foto heb ik de sjaal even vast gezet zodat hij wat beter 'valt'. Maar qua model is het dus een 'normale, losse sjaal'.


Ik heb een lange rechthoek uit de stof geknipt. Deze stof rafelt niet, dus ik heb deze niet hoeven afwerken aan de randen. Lekker snel en makkelijk! 
Daarna heb ik op een aantal plekken de stof 2 keer bij elkaar gebonden. Waardoor er een soort gevormde bollen op de sjaal ontstaan. Deze geven de sjaal net even iets extra's.


Kies een lekker zachte stof uit in een mooie kleur. Knip hier een lange strook van. Deze strook moet ongeveer 1,5 keer de lengte zijn van de uiteindelijke sjaal. Dus als jij een sjaal van 1 m lang wilt. Knip dan een strook van 1,5 m.
Pak op een aantal plekken de stof bij elkaar. Dan ontstaat er een lus aan je sjaal. Zet dit vast met een stiksel, een draadje of een touwtje. De lus druk je vervolgens plat op de sjaal en bind dit in het midden nogmaals vast.

Als jullie willen kan ik een keer een tutorial met foto's maken. Wel wat gemakkelijker denk ik!

Voor nu, tot volgende week! :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten