vrijdag 15 januari 2016

10 Winter naaiprojecten

Om nog even te kunnen genieten van deze winter heb ik in dit artikel 10 leuke, winterse naaiprojecten voor je op een rijtje gezet.
Hopelijk krijg jij net zoveel zin om aan de slag te gaan als ik!


1. Boter, kaas en eieren


Bron: http://spoki.tvnet.lv/stilsmode/Do-It-Yourself-/655731/1/4#img_8553802

Maak dit leuke spelletje van bijvoorbeeld een oude jeans. Of een ander oud kledingstuk, of oude lap stof die je nog hebt liggen. Geen tutorial, maar volgens mij wel gemakkelijk te maken.
Ook leuk als cadeautje!


2. Wanten van een oude trui


Bron: http://www.abeautifulmess.com/2012/01/sew-your-own-mittens.html

Van een oude trui maak je deze lekkere en vooral leuke wanten. Voor de echt koude dagen. Of de snijdende wind 's ochtends op de fiets! Voor deze wanten is er een leuke tutorial. Klik hier om daar naartoe te gaan.


3. Slaapmasker



Dit slaapmasker maakte ik een tijd geleden. Heerlijk in een warm stofje voor de koudere dagen!
Klik hier om naar dit artikel te gaan.


4. Oorwarmers


Bron: http://www.deliacreates.com/ear-warmerssimplified-tutorial/

Deze leuke en handige oorwarmers vond ik via Pinterest. Gemakkelijk te maken en je kunt zoveel variëren als je wilt! Zo kun je voor iedereen in het gezin een eigen exemplaar maken.
Klik hier om naar de tutorial te gaan. En leef je lekker uit met je creativiteit!


5. Sloffen


Bron: http://sew-ing.com/make/slippers.html

Lekkere, warme sloffen mogen natuurlijk niet ontbreken in de winter. Deze maak je vrij gemakkelijk aan de hand van de tutorial. Misschien ook wel voor elk lid van het gezin? Als je dan toch bezig bent... ;)
Klik hier om naar de tutorial te gaan.


6. Deken van oude truien


Bron: http://yellowsuitcasestudios.com/2011/10/31/felted-wool-sweater-blanket-tutorial/

Dit prachtige deken is gemaakt van oude truien. Als ik de truien zou hebben. In mooie, bij elkaar passende kleuren, dan zou ik dit deken zeker op mijn 'to-do lijstje' zetten.
Bekijk hier de tutorial.


7. Appelhoes



Zorg dat ook jouw appel het niet koud krijgt deze winter. En neem hem mee in een warm appelhoesje! Deze hoesjes maakte ik alweer ruim een jaar geleden. En ze gaan nog steeds regelmatig mee om de appels, vooral onbeschadigd, in de tas te houden.
Klik hier om naar het artikel te gaan. Hoe neem jij jouw appel mee?


8. Onderzetters


Bron: http://www.billiemonster.com/blog/article/monster-printables-how-to-make-easy-felt-snowflake-coasters

Ja hoor! Ook de onderzetters mogen in deze lijst uiteraard niet ontbreken. Afgelopen jaar maakte ik zelf ook leuke onderzetters voor de winter. Klik hier om naar dit artikel te gaan.
Maar ook deze onderzetters zijn erg leuk voor op tafel deze winter! Maak ze in de kleuren die bij jouw woonkamer passen. Klik hier voor de tutorial.


9. Tasinzet


Bron: http://www.evenartichokeshavehearts.co.uk/2012/03/i-am-hand-made-detachable-pocket.html

Dit idee is natuurlijk niet alleen voor de winter erg handig. Maar eigenlijk gewoon voor altijd! Ook erg leuk om als cadeautje te maken. Via deze link kom je op de website. Hier kun je een tutorial kopen voor een klein bedrag.
Mocht je dat niet willen of niet kunnen, gebruik dan je eigen creativiteit! En gebruik dit als uitgangspunt om jouw eigen tasinzet te maken.


10. Sjaal


Bron: http://www.cottonandcurls.com/2012/11/diy-infinity-or-circle-scarf-tutorial-aka-the-snood/

Ook een (warme) sjaal mag natuurlijk niet ontbreken in de winter. Maak dit gemakkelijke exemplaar nu zelf! Kies een leuk stofje en maak jouw eigen, unieke sjaal.
Klik hier om naar de tutorial te gaan.

Een tijd geleden maakte ik zelf ook een lekkere, warme sjaal voor de winter. Die laat ik je volgende week zien!

2 opmerkingen:

  1. Zelf wanten maken van een oude trui, dat lijkt mij leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wat een leuk idee hè! Staat ook nog steeds op mijn lijstje om eens te maken. Misschien voor volgende winter :)
      Ben benieuwd naar die van jou als jij ze al eerder maakt!

      Verwijderen