vrijdag 9 oktober 2015

Sock Monkey

Het is ondertussen alweer lang geleden dat ik hem voor het eerst zag en er zelf ook één wilde maken. Wat hiervan terecht is gekomen mag je zelf beoordelen. ;)

Ik heb het namelijk over de Sock Monkey!


Ze zijn nog steeds te koop in de winkel. In allerlei leuke en grappige printjes. Al betwijfel ik altijd of die uit de winkel wel echt van sokken zijn gemaakt. Sommige zijn zo groot, dat moesten dan wel héél, héél grote sokken zijn geweest!

Hebben jullie toen ook meegedaan en een Sock Monkey gemaakt?



Wat ik lang geleden (echt heel errug lang!) ook eens maakte van een oude sok. Dat is deze handpop. Toentertijd was dit een schoolopdracht op de Pabo; 'maak een handpop van een oude sok'.
Ik een oud paar sokken van mijn vader meegenomen en er deze handpop van gemaakt. 


Het is echt verre van een 'technisch hoogstandje', maar ik hij heeft mijn hart toch gestolen. Dus ik heb hem nooit weg kunnen gooien.


Voorlopig staan deze twee oude sokken nog gezellig in mijn kast.


Volgende week een artikel over mijn oorspronkelijke inspiratie voor dit artikel. Wat kun je nog meer van (oude) sokken maken?

Tot dan! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten