vrijdag 24 juni 2016

Decoratie letters

Het laatste wat ik maakte voor de geboorte van onze zoon en de babykamer. Deze decoratieletters!
In de babykamer wilde ik graag iets leuks op de kledingkast kunnen zetten. Samen met mijn man hebben wij allerlei dingen uitgeprobeerd. Maar eigenlijk vonden wij niets heel erg leuk staan.
Grote decoratieletters zouden wij wél leuk vinden. Maar om dan ook de juiste grootte te vinden (en dat voor een leuk prijsje...) viel niet mee! Misschien kon ik zelf iets maken?

Aan de slag dan maar!


Ik maakte deze letters van karton (oftewel een oude kartonnen doos!). Dit leek mij erg lastig. Zeker gezien ik hier geen 'ECHT' gereedschap voor heb. Maar met een grote papierschaar, een snijplank uit de keuken en een oud aardappelschilmesje is het toch gelukt. Dat viel zelfs nog niet tegen.

 

Om de letters de dikte te geven heb ik lege toiletrollen en een lege keukenrol gebruikt. Deze heb ik allemaal op dezelfde breedte geknipt en vast geplakt met plakband.
Daarna heb ik de letters beplakt met bruin, papieren inpaktape. Om zo ook de zijkanten helemaal dicht te maken.


Tot slot heb ik de voorkanten van de letters beplakt met inpakpapier.


Uiteindelijk vind ik de letters leuk geworden. Ze staan vooral erg leuk op de kast in de babykamer.
Maar ik heb van dit 'projectje' ook wel geleerd dat dit niet het soort knutselen is wat ik het leukste vind om te doen. Ja, eigenlijk wist ik dat al... Het is nog eens bevestigd in ieder geval!

Doe mij de volgende keer maar weer iets met stof! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten