vrijdag 8 januari 2016

Opruimen!

Het nieuwe jaar is weer begonnen. Voor veel mensen is dit een tijd waarin allerlei 'goede voornemens' worden bedacht om dit jaar te gaan uitvoeren. Of misschien heb je ze al bedacht aan het einde van 2015?

Persoonlijk heb ik niet zoveel met 'goede voornemens'. Ik vind het wel belangrijk om regelmatig stil te staan bij dingen die anders kunnen of kunnen verbeteren.
Zo heb ik bijvoorbeeld een groot deel van mijn opbergkast opgeruimd. Deze kast staat op de kamer waar ik vaak knutsel en naai. Dus al mijn stofjes liggen hier opgeborgen.

Helaas heb ik geen 'before' foto, maar om jullie toch een idee te geven zal ik het kort beschrijven.
Het is een hangkast met twee planken onderin. Op deze planken lagen al mijn stoffen. Door elkaar. Op een hoop eigenlijk. Ook achterin. En achteraan onderin...

Goed, niet zo gemakkelijk dus! En ik kon niet echt iets vinden. Laat staan dat ik wist wat ik had!

Hieronder zie je hoe ik dit nu heb opgelost.


Samen met mijn moeder heb ik een stapel met oude tassen (shoppers) verknipt. Zodat ze op de juiste hoogte waren om goed in de kast te passen. 


Ondertussen is mijn collectie stoffen weer uitgebreid en liggen er twee stapels bovenop de tassen. En één stapeltje naast de tassen. Dit is wel geordend en ligt bij de juiste tas, dus dat vind ik niet zo erg.

Ik heb de stoffen per soort in een tas gedaan. En er is bijvoorbeeld ook een tas gevuld met oude sokken. En een tas gevuld met oude spijkerbroeken. Om nog allemaal leuke dingen mee te doen! :)


Ben jij wel van de goede voornemens en heb jij ze gemaakt voor dit jaar? Ben benieuwd!
Zo niet, niet erg wat mij betreft hoor! Misschien heb ik je wel kunnen inspireren om ook het opruimen op een creatieve manier te doen. :)

Tot volgende week!

2 opmerkingen:

  1. Elk jaar heb ik standaard een paar goede voornemens, maar die lukken nooit haha. Gelukkig lukt dat met opruimen wel elk jaar pakken mijn vriend en ik een ruimte in het huis aan. Laatste keer was het de zolder. Heerlijk een hoop opgeruimd en met de stofzuiger achter de schotten goed schoongemaakt. Het is fijn dat een van de voornemens wel lukt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen dat het opruimen zo goed lukt bij jullie! Lijkt me heerlijk als je dat zo goed samen kunt 😊
      En we kijken maar vooral naar wat goed lukt, toch? 😉

      Verwijderen